lørdag 6. oktober 2012

Lørdagskveld

Hei.

I kveld må jeg desverre skuffe dere med at det hverken blir et særlig langt, ei heller særlig humoristisk innlegg. Det er lørdagskveld, jentene er trygt forvart hos bestemor på overnatting, Yme sover og jeg har tenkt å prioritere armkrok og sofakrok med min kjære, TV'en, noen delikate kyllingvinger med hvitløk og persille og Pepsi Max! Håper dere unner meg det.

Dagen i dag har stort sett gått med til å rydde frem loftstua. Etter å ha pakket ut eske etter eske med spill, eske etter eske med bøker, eske etter eske med leker er nå 5 bokhyller, en kommode, diverse svære plastbokser av ymse slag fyllt til randen. Det slo meg underveis at kanskje, kanskje har ungene våre for mye leker. Rommet Yme skal ha etter hvert ble også fullere og fullere med bøker, leker og puslespill som ble båret ned igjen fra loftstua da de to eldste anså seg for store for slike babyleker. Etter denne dagen vil aldri et ord om at vi kanskje har for mye verktøy slippe gjennom uten en bombardasjon av motangrep på om ungene virkelig trenger 18 barbiedukker, 45 brettspill og 674 puslespillbiter....
Men det ble fint. Ungene har nå en oase av plass der de forhåpentligvis kan leke og kose seg slik at vi får ha stua i fred! For de drar jo sikkert ikke alle lekene ned i stua for å leke...

Ha en koselig lørdagskveld og så lover jeg å komme sterkere tilbake i morgen. Og siden vi har hatt et nitrist vær i dag legger jeg ved et bilde på hvordan det var i går. Da tok vi middagen i fjæra og avsluttet årets grillsesong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar