mandag 29. oktober 2012

Fremsnakking.

Hei.

I dag er det litt tomt for tanker i mitt lille hode. Mulig det skyldes mangel på søvn, men skal ikke plage dere med det igjen for ørtende gang..

Vi har prøvd oss på ting vi ikke kan i dag. Utskjæring av gresskar. Det ble veldig stilig, men det skal jeg spare til et senere blogginnlegg.

Så akkurat da jeg skulle legge Eir og så frem til en kveld i sofaen med hjernedød underholdning både av forelskede bønder og gale folk som kjemper seg mot nordkapp mens de tenker taktisk kom jeg til å gå forbi oppslagstavla... "Foreldremøte i barnehagen. Mandag 29/10" Pokker, pokker og pokker og! Visste det var noe.. Krise i heimen. Henning som koste seg nede på vaskerommet med å henge opp hyller ble brått forfremmet til førstelegger av Eir, Store protester da pappa slett ikke kan synge. Med et lite empatisk "det må du bare venne deg til nå Eir, for mamma begynner å jobbe på mandag og da blir jeg borte rett som det er!" føk jeg ut døra og ankom foreldremøtet en halv time for sent..

Så blogginnlegget mitt i dag blir rett og slett å anbefale dere å lese et innlegg på noen andre gode blogger som jeg har funnet. I bloggverdenen kalles vist dette fremsnakking og jeg synes det er en fin ting å gi ros til andre. Så her er mine fem anbefalinger:

1: Pias verden

Dette er ei dame som litt som meg ser på livet med et litt ironisk blikk og har en stor porsjon selvironi. Hun sier ting som de er og snakker rett fra levra. Herlig enkelt uten fjas og dill. For tiden har hun noen herlige brev der avsender er mor til Bønna og de er bare til å le seg i hjel av! Så kos dere med Pias verden.

2: Husfrue

Helt fersk blogg, begynte etter meg. Herlig lesning og hun har ingen problemer med å utlevere seg selv med alle de feil og skavanker hun mener hun har. Ikke redd for å drite seg ut, og heller ikke redd for å fortelle om det til alle leseres store glede. Anbefales absolutt! Hun hadde en litt uheldig episode på posten som bare er ubetalelig!

3: Mimas verden

Mima er en voksen dame som har opplevd et og annet. Hun krydrer dagen med en masse små blogginnlegg om alt og ingenting. Det er ofte humor, men også en del alvor bak. Synes det er en god blogg å titte innom, både for latter og for ettertanke.


4: Pauls Planet

En fantastisk reiseskildring der Paul nå sykler ned gjennom Norge. Ble oppmerksom på bloggen da han hadde besøkt Lovund, og måten han skriver på og folkene han møter på sin vei får til og med en ihuga sykkelhater som meg selv til å ønske meg sykkelferie neste sommer..

5: Petrus og Petrine

En kjempekoselig mammablogg som rett og slett gjør meg glad. Den er ikke som alle de andre mammablogger, den skryter ikke uhemmet av vidundret (jo litt av og til, men det skal man jo) og viser heller ikke frem bare det rosenrøde (men også litt av det). En blogg om hverdagen rett og slett og gjenkjennelsesfaktoren er stor.

Og siden jeg nå er fast bestemt på å kose meg med i allefall de forelskede bøndene så får dere kose dere med et innlegg fra lista over. Og så håper jeg vi sees i morgen for da er det duket for stort gavedryss her på bloggen. Har nemlig en drøm om å runde 10 000 treff på bloggen i løpet av natta og da fortjener dere jo en premie!! Og for en fin premie jeg har funnet! Følg med!


2 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelige ord, og for framsnakking av andre blogger også. Jeg har ikke holdt på så lenge og trenger hjelp til å finne andre bloggere å trives hos .

    Gode oh glade tirsdaegen til deg <3

    Her sitter minsten og roper på mammen sin, så jeg får vel starte dagen med han :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Åh, dette var stas! Tusen takk!! Håper du får en nydelig dag!

    SvarSlett