onsdag 15. mai 2013

Vi er på ferie!! Yme opplever nye ting..

Hallais!!

Vi er på ferie!! Først kjørte vi i evigheter. Flere dager faktisk. Heldigvis har pappa gitt meg en sånn skjerm som Eir og Isa har, men det er grenser for hvor mye Barbie man kan tåle uten å bli grinete. Heldigvis tvang mamma gjennom Rorry en racerbil, men da var jeg så utslitt av å klage på Barbie at jeg sovnet. Litt vanskelig å sove foressten for Isa maste så fælt, så jeg hjalp henne litt med den hylingen. Greit nok tidsfordriv det. Og så morsomt da.. For hver gang jeg klep henne hylte hun høyere...

Nå er vi hos noen som mamma og pappa kaller for superfadderne. De er faddere til både meg og Isa og Eir. Slik at det ikke skulle bli urettferdig. Har hørt mye om dem, så var jo litt spent da. De har fått baby også og de skal vist ha en fest på søndag. Sånn at mamma og pappa også kan få være superfaddere. Hva det gjør meg er jeg ikke sikker på. Kul unge forresten. Er ikke akkurat veldig glad i å få fingeren min i øyet, hyler som bare det, men når jeg tar det litt forsiktig så smiles det. Og hun synes jeg er SÅÅÅÅ tøff for når jeg står bak henne så bare snur hun seg etter meg selv om mammaene prøver å gi henne mat!!

Men de superfadderne er jeg litt usikker på altså. De virker litt gale. Eller svenske. Stakkars hun jenta! Hun får bare sånne sunne ting å spise. Grønnsaker og fisk og sånn. Er jo godt det da, men i går spiste vi andre taco og hun fikk bare potet... Prøvde å hive litt kjøttdeig bort til henne, eller på henne, men de oppdaget meg.

I tillegg så setter de henne i bur!! Jeg tuller ikke altså, helt sant, et bur!! Midt på kjøkkengulvet. Hun stakkar vet jo ikke bedre, så hun sitter jo der og smiler. Men jeg har begynt å lære henne at man må komme seg UT!!!! Sto på utsiden og dro i sprinklene for å hjelpe henne, men mamma missforsto og puttet meg også oppi der. Inni buret altså. Hallo?? Sette ungen sin i bur. Sette meg i bur?? Trodde hun var blitt helt svensk, men fikk sagt fra så hun tok meg ut igjen ganske fort. Etter det holdt jeg meg litt på avstand fra det buret altså..


Ellers er det jo litt kult her da. De har piano. Ene superfaddern mente jeg var et naturtalent. Og det er jeg helt klart. Klarte nesten å slå en av de pinnene løs. Kjempefin lyd ble det også. Men så løftet mamma meg ned. Fikk sagt hva jeg mente om det altså..




Ble jo litt lite plass i huset når jeg måtte styre unna det buret og ikke fikk lov å slå så mye jeg ville på pianoet så vi dro ut en tur. Til Arvika. For et sted! Fantastisk! Den stiligste lekeplassen i hele verden!! De hadde kjempestore husker!! Og mindre husker!! Og Eir og Isa balanserte og syntes det var SÅ vanskelig, men jeg syntes det var lett som en plett. Forstår ikke hva som var så vanskelig, den stokken var jo kjempetjukk! Og så var det et slags hjul man kunne sitte på mens pappa snurret oss rundt og rundt og rundt. Tryna skikkelig når jeg datt av, men hvem bryr seg! Og styreratt der man lekte at man kjørte båt! Og sklier! Nevnte jeg at de hadde husker?? Det var masse husker!! Fantastiske husker!! Og etterpå spiste vi is og en kjempebaguett til lunch!






Når vi kom tilbake til superfadderne satt jeg litt i det buret og passa på hun jenta, og så spiste jeg fiskesuppe med grønnsaker til middag slik at hun ikke skulle føle seg så utenfor. Hvem sier at jeg ikke kan tilpasse meg??

3 kommentarer:

  1. Høres som en fin ferie Yme gutt.

    SvarSlett
  2. Yme, jeg synes d ser litt streng ut på et par av bildene, men det er vel ikke mer å vente når du kommer på et sted hvor de ikke deler likt med alle og hvor noen blir satt i bur. Flott at du får luftet deg og jublet på lekeplassen.

    Kos deg videre på ferie, - og hils familien din!

    Nann Karin

    SvarSlett
  3. Det er godt at du ordner ut Yme, hun jenta hadde sikker veldig lyst på kjøttdeig. Uflaks at du ble oppdaga! Og du har noen dager til på å lære bort det utbrytertrikset slik at jenta kan komme seg ut av buret, er sikker på at det sitter før dere drar!

    God helg, hils gjengen
    Hanne

    SvarSlett