fredag 8. februar 2013

Sunnesmokker.

Hei.

Glad og lykkelig åpnet jeg pakken jeg fikk i posten fra Sunnesmokker.no. Sunnesmokker er et nettsted der man kan få kjøpt nettopp: smokker som er sunne!

Smokkene de selger er fri for BPA, PVC og phthalater og det er jo veldig bra. I tillegg så kan man få navnet gravert inn på smokken. Med laser slik at overflaten blir jevn og ikke et yndet grosted for bakterier. I tillegg kan du kjøpe flasker, suttesnor og suttebeholder på siden.

Nettopp dette med navn på smokken tiltalte meg. Yme har jo akkurat begynt i barnehagen og smokk er håpløst å merke. Man kan jo selvfølgelig skrive navnet på med sprittusj, men det glemmes fort når sutter drar frem og tilbake mellom barnehage og hjem.

Sunnesmokker har et utall farger og varianter å velge i. Man kan velge om man vil ha naturgummi eller silikon. Man kan velge om man vil ha en anatomisk sutt eller en rund sutt eller en symmetrisk sutt Selv holder jeg en knapp på de symmetriske.

Så var det suttene vi fikk og hvordan hovedpersonen selv likte dem...

Vel, når vi åpnet pakken så fant vi dette:


6 flotte sutter, men de var rosa. Alle seks var av den anatomiske varianten og i tillegg så var de muligens litt små for min lille herremann...

Men har man sagt A så får man si B. Jeg innså fort at min drøm om å få slippe å merke suttene til barnehagen brast. Svaret på om jeg får lov å sende Yme i barnehagen med sutt som er rosa og der navnet hans i tillegg er omkranset av hjerter er: NEI! Jeg var også sterkt i tvil om Yme i det hele tatt kom til å suge på en sutt med anatomisk form av denne størrelsen...

Suttene måtte jo prøves ut hjemme. Nå er det om natta og i vogna vi bruker sutt her i huset, så Yme har denne uka lagt seg med rosa sutt. Og til min forundring har dette fungert flott. Nå trodde jeg ikke at han ville reagere på rosafargen, men på størrelse og form. Som sagt, vi er vant til symmetriske sutter av et langt grovere kaliber..

Sutten fungerer, gutten sovner!! Vi har funnet ut at vi liker silikon bedre enn naturgummi. Den mørke rosa er den fineste!! Yme ligger her fornøyd på tvers i senga med sin rosa sutt.. Jeg innrømmer, siden dere ser det på bildet, at vi har en "vanlig" som vi er vant til i reserve. Men det er jo fordi den rosa forsvinner i løpet av natta, og i mørket er de ikke lett å finne oppi senga. Det er aberet med dem, at jeg ikke har suttesnor som passer. Men det kan man jo som sagt kjøpe seg på nettsiden.



Men jo, jeg kan anbefale en tur innom nettsiden til Sunnesmokker neste gang du skal kjøpe sutt til poden eller prinsessen!

Og om du ikke forsto det: innlegget er sponset..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar