mandag 24. desember 2012

Da var det jul, også i Casa Didriksen

Hei!

Jeg hadde en plan der nest siste helg i November. Planen var å få julepynten ned fra loftet, pynte og stulle og stelle og få huset ferdig pynta til 1 desember. Så skulle jeg bare kose meg med ungene i desember. Bake, lage julepynt, se koselige julefilmer på tv, ikke stresse, ikke vaske...

Halv tre i natt innså jeg at planen min må ha sviktet et eller annet sted. Jeg vet ikke hva som skjedde. Det startet så fint. Henning hentet julepynten ned fra loftet. Vi fikk hengt opp alt av lys ute midt i november (tente dem ikke før 1 desember da). Vi fikk vasket gangen (for første gang siden vi flyttet inn i mai)


Så etter det har vi hatt en julepyntet gang........ og thats it. Desember kom og jobb, vakt, båt, mer vakt, hverdag, syke unger, syk meg, syk Henning, lucia, julelunch og diverse kom i veien for å få gjort alt jeg hadde planlagt. Vi har kost oss med pizza og film på en hverdagsettermiddag, vi har  lest om julenisse, vi har pakket inn julegaver så helt juletomt har det nå ikke vært da.

Støtet skulle settes inn forrige helg. DA skulle jeg bli ferdig og så bare kose meg den siste uka. Feber, hoste, mere feber, mange med feber. Takk og lov at mamma kom! Kaker ble bakt, men huset, ja det var like kaotisk...

Denne uka har gått med til: Syk, juleavslutning, syk igjen, vakt med 128 kilometer til havs, pust pes på fredag. Takk og lov mamma kom igjen på lørdag og endelig begynte ting og skje. Juletreet ble pyntet. Det er sannsynlig det mest overlessede tre i mils omkrets. Ingen symetri, ingen strategi. Mine fine rette glitterremser er ikke så rette som jeg vil, men Eir er nesten lykkelig (hvordan kan jeg ha født en unge som skal ha glittret rundt og rundt????)




Men i natt var alt klat. GOmmen er kokt, svibelen er knytt opp og støttet med diverse stæsj, julebrødene ble av en eller annen grunn perfekte i år og julestjerna henger som den skal med bladene!

Det ble lite blogging i ukene før jul, og jeg tør ikke love at det prioriteres i romjula, men jeg er blitt en ihuga bruker av Instagram så her havner nok småbiter fra hverdagen rett som det er! Men når hverdagen faller på plass igjen så er det på nyt blogg for fullt!

Så da ønsker jeg hver og en av dere en riktig god og fredfylt jul, håeper at de av dere som har vært snille får besøk av nissen, her tror jeg han drar forbi med sleden ca klokka tre så det blir vel litt senere for dere sørpå..

STOR juleklem fra meg!!





4 kommentarer:

  1. Flotte julebilder - dere er i havn:) God jul til deg og dine:)

    SvarSlett
  2. Ei fantastisk flink dame, som virkelig står på både for folket i Kommunen og heimen, du er bare unik som klarer alt dette. GOD JUL.

    SvarSlett
  3. Det ordner seg for snille jenter - sa en tidligere sjef til meg før hun fortalte at hun måtte permittere meg... Men essensen i ordtaket er der og det ser ut som, tross alle hinder, at dere har kommet i mål. Den er god den følelsen, når en setter seg ned og er ferdig - akkurat før man kolapser fordi man er så sliten mener jeg;)
    Koselige julebilder med massevis av julestemning, bildene av jentene var bare herlige:) Og julestjerna og "svindelen" er jo akkurat slik de skal være, du er god!

    Ønsker dere rolige og gode juledager,
    god og varm klem:)

    SvarSlett
  4. Hørtes velkjent ut ;-)
    Men dere kom i mål. Og det gjorde jammen vi og.
    God jul!

    SvarSlett