tirsdag 1. januar 2013

Sjallabais!!!!

Godt nytt år folkens!!!

Gjett om Eir hadde rett da dere. For en fest! WOW!! Utrolig!! Har ikke ord! Beste dagen i mitt liv sier jeg bare... Mulig jeg er høy på antibiotika, men tjobing altså!!!

Natta før hadde både Eir, Isa og jeg trøbbel med å sove for vi gledet oss sånn til den store nyttårsaften. Mormor måtte tilslutt legge seg i skuffa til Eir med Isa på slep og jeg prøvde alt jeg kunne å få mamma og pappa til å starte feiringa litt tidligere.

Så kom endelig dagen. Mormor prøvde å legge meg flere ganger, men hvem kan vel sove på en sådan dag??

Mamma holdt på på kjøkkenet. Hun hadde endelig fått tatt livet av en sånn kalkun og nå skulle den stekes i fire og en halv time. Jeg hjalp til alt jeg kunne! Dro frem bolle etter bolle som hun kunne bruke!


Så ble det tid for å pynte seg. Kjørte litt stil i kveld og dro frem hvitskjorta og slipset. Syntes jeg ble ganske snaisen om jeg må si det selv..


 Så spiste vi middag. Kalkun er mye bedre enn ribbe! Og sånn der kremet mais er jo bare knallgodt da!


Etter middag ble de voksne litt trøtte. Men jeg gjorde mitt beste for å holde liv i dem. Jeg har endelig forstått at man skal dra i glitteret på juletreet, at all den pynten i vinduet er der for å rive ned, morfar er kjempemorsom når han løper etter meg og lager brommelyd, jeg har lært å spille på slurva!! Etter en stund med dansing til rudolfsokken som spiller når man trykker på den ble jeg litt svett så jeg måtte kaste vesten. Koste litt med mamma også innimellom. Og så holdt jeg og Isa konsert. Hun spilte piano mens jeg ulte i den der dingsen som lager høy lyd av stemmen min. Vi var kjempeflinke. Alle klappet og jeg danset litt mer og spilte litt mer på slurva når alle så på. PARY ON sier jeg bare!!!




Så fant pappa frem "noe småtteri" som han, Eir og Isa gikk ut med. Jeg fikk stå på verandaen og se på. Sånn småtteri er moro! Det hyler og viner og blinker og smeller. Fantastisk!! Jeg laget masse sånn hylelyd etterpå for å fortelle hvordan det var. Også hoppet jeg opp og ned for å vise at de for opp i himmelen!!

Etterpå fant mamma frem pysjen. Jeg kjente at jeg nok trengte en bitteliten hvil før jeg var klar for den store finalen. Det tar på å underholde så mange så lenge. Men de startet uten meg da klokka ble tolv!!! Jeg fikk sagt fra. Jeg vrælte inn i den babycallen så høyt at mamma kom på tre sekunder og hentet meg. Så fikk jeg sitte på verandaen og se på fyrverkeri! Fantastiske greier dere!!! Farger og blink og smell. Jeg prøvde å fange det, men det var langt der oppe på himmelen. Så laget jeg sånne hylelyder som det gjorde, det lyktes jeg ganske bra med!




Etter det var det bare kjedelig, de voksne var så trøtte at jeg fant ut det var like godt å gå og legge seg. Men WOW for en kveld altså. Og på onsdag har bestemor bursdag, og på torsdag har mamma bursdag. Hun påstår at hun har vakt begge dagene og må jobbe, men vi andre kan vel feste for det??? Så godt nytt år folkens og PARTY ON sier bare jeg!!

1 kommentar:

  1. Flott Yme - kos deg og fest med måte i det nye året!

    SvarSlett