søndag 20. januar 2013

Min pappa er mer teknisk enn din pappa..

Hei.

Før i verden så var det hvem sin pappa som var sterkest unger kranglet om. Sånn er det ikke lengre. Overhørte en samtale mellom to i dag og måtte le..

Mor i huset, altså jeg prøvde å få en tuner til å samarbeide med TV'n slik at Nick Jr, den nye fantastiske Tv-kanalen som viser Dora, Umisumi, Diego og Fiffi døgnet rundt, skulle visualisere seg på skjermen. Forsøket gikk ikke særlig bra med blå skjerm og lite eller ingen Dora i det hele tatt.

"Kanskje vi må ring tel pappaen min?" Uttalelsen kommer fra Eir's besøk. "hain kain sånne hær teng. Hain e kjæmpeflenk!! Hain e faktisk flenkast i verden!!"

"Min pappa e åg flenk mæ TV å sånn, hain kain alt om dæ hain åg!" Eir kan jo ikke la dette gå forbi i stillhet.

"Mæn min pappa får dæ alltid tel!! Kvær gang ho mamma plages så fiksa hain dæ!" Besøket gir seg ikke så lett

"Ho mamma får dæ næsten aldri tel, mæn hain pappa bærre trøkka på knappan åsså fiksa hain dæ!" Jeg må innrømme at jeg ikke er helt fornøyd med min datters parering selv om den den er irriterende nær sannheten..

Så kommer gullkornet:

"Mæn hain pappa, han bærre skrur av og på, av og på, av og på, av og på! Å då verka dæ tel slutt!!"

Brått steg selvtilliten min med flere hakk, for i tillegg til å ha skrudd både tuner og Tv av og på minst seks ganger hadde jeg i tillegg forsøkt å skifte fra HDMI til VGA! Vel og merke uten at det hjalp, så jeg gikk ut og ropte på Henning...

1 kommentar:

  1. Jupps, slik blir det når vi ikke lenger er jegere og samlere - her er det forresten jeg som er mest teknisk;)

    SvarSlett