torsdag 2. januar 2014

Godt nytt år!

Hei.

Denne jula har vært litt underlig. Jeg har følelsen av å ha vært mer hjemmefra enn hjemme og følelsen stemmer vel sånn ca. Slik er det med yrker som ikke tar hensyn til jul og andre høytider. Ungene har hatt det fint, er ikke avhengig av mamma for å nyte julen, nye leker, sitte i sofaen under pledd og se tv på tredje døgnet... Vet ikke helt om jeg skal være takknemlig eller trist, men helst det første. Bestemor, bestefar, mormor, morfar, Henning og en dag Eva på SFO har sørget for en fin jul for Eir, Isa og Yme. Nå spør til og med Isa om ikke det snart er barnehagedag så da er vi vel i rute til hverdagen igjen.

Men jeg kommer til å tviholde på julepynten minst en uke til...

I går var det nyttårsaften. Tidligere har vi kun feiret sammen med familie, men i år, det vil si i fjor, tenkte vi å finne på noe annet. Så en løslig forespørsel til diverse venner ble sendt ut med spørsmål om noen kunne tenke seg å feire sammen med oss. Og det var det faktisk.

En flott gjeng på 25 stykker inntok Casa Didriksen for nyttårsfeiring. Alle tok med noe spiselig, løslig planlagt på forhånd slik at det ikke ble 5 kalkuner og lite waldorf. Og det ble en fantastisk buffet, dessertbord og godteri!

Ungene storkoste seg. Mulig de to store gutta syntes det var bittelitt kjedelig, men de holdt høflig munn om det.  Isa hadde en gjeng med 4 på ca samme alder, Eir to jenter og Yme et par tvillinger å krangle med sykkelen om. Det var bank i bordet nesten ikke en krangel å høre.

Ungene bestemte seg for å holde show, men da det er noe vanskelig å bli enig om koreografi og sceneskift når man er hele fem stykker tok Yme ansvar og grep mikrofonen..


Ungene holdt ut og klokka tolv var  det fyrverkeri til stor glede, lett engstelse og noe jubel. Eir kommer antagelig til å bli pyrotekniker når hun blir stor. Mer lykke på jord enn å få fyre av grisehyl og summende bier finnes ikke. Kvart over ett ble hun omtrent bært inn til "jammen pappa, dæ e meir igjæn!!!" Yme har derimot sett litt mye på vennebyen i det siste og var veldig opptatt av å fortelle alle "slokk brannen!!"




Klokka to var i allefall foreldrene i selskapet klare for seng og det begynte å se ut som om endel unger kunne tenke seg det samme..

Isa og kompisen tar seg en strekk på loftstua, joda, det er ei loftstue, ikke en lekebutikk som har eksplodert.. Yme fant et bord å krype under.


Kvart på fire var huset ryddet og jeg fant Eir lys våken på gjesterommet liggende med iPad under dyna. Hun lurte på om man kunne skyte mer raketter første nyttårsdag.  Med løfte om i allefall grisehyl første nyttårsdag sovnet omsider hun også.

Idag har det vært 1. januar slik bare første januar kan være. Vi snakker sofa, pledd, tv og sløving. Klokka halv fire fikk vi på ungene klær og gikk til svigermor og svigerfar for å spise kake. Vi tok syklene til Ymes enorme glede.


Litt kake har man plass til også i 2014, men noen tenker på formene og har begitt seg inn på et nytt og bedre liv.


Været var vakkert og når vi kom hjem fikk Eir tenne på de lovede grisehylene og jeg og Yme tok et par stjerneskudd.



Yme var ikke helt ferdig med sykkelturen, det er han aldri, men i dag fant han ut at når vi var så teite så var det bare en ting å gjøre.. Ta med sykkelen inn!


Vel kjære leser! Tusen, tusen takk for at dere har fulgt meg i 2013. Det har vært et fint år, uten store sorger for vår del. Nå står 2014 for døra og jeg håper at dere følger meg også i det nye. I morgen er det vakt og på fredag har jeg bursdag, men jeg håper at jeg i helga får laget et aldri så lite kavalkade innlegg.

Så godt nytt år folkens, og så blogges vi!!

8 kommentarer:

  1. Det ble nytt år med masse lyd her også, vi holdt litt avstand og så på fra soverommet - kjekt det også:)

    Takk for bloggeåret som gikk Laila, det har vært en fryd å følge deg og dine i alt dere finner på. Takk også for de gode kommentarene dine, setter pris på hver og en av de. Ønsker deg og dine alt godt for det nye året og gleder meg til å følge deg i dagene som kommer også.
    Varm klem:)

    SvarSlett
  2. "Joda, det er ei loftstue, ikke en lekebutikk som har eksplodert." Fantastisk setning! Et riktig godt nytt år til deg og dine også! Har vært en fornøyelse å følge bloggen din! :)

    SvarSlett
  3. Finfin nyttårsaften!! Og godt nytt år! Gleder meg til å lese bloggen din også i 2014 :)

    SvarSlett
  4. Hei på deg og godt nyttår!
    Jeg har jo bare fulgt bloggen din i en måned eller tre, så et kavalkadeinnlegg blir gøy å lese!

    Nyttårsfeiringen dere så rett og slett bare perfekt ut! Selv fikk jeg ikke sett en eneste rakett denne gangen, for jeg lå på roverommet og trøstet en pjusk He. Og mannen satt i kjelleren og passet på hunden som var vettskremt. Så sånn hadde vi det da:)

    Og bare mens jeg husker det, litt off topic, men: Jeg får bare ikke til å kommentere på bloggen din fra mobil! Her om dagen skrev jeg en lang og utfyllende kommentar til deg, men da jeg skulle poste den, forsvant alt bare. Flere ganger. Sånn er det på flere blogspot-blogger altså...

    SvarSlett
  5. Godt nytt år til deg også! Det har vært en fryd å følge bloggen din i 2013! Gleder meg veldig til fortsettelsen :)

    SvarSlett
  6. Innom for å ønske deg alt det beste for 2014!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  7. Godt nyttår! Her klarte så vidt vi voksne å holde oss våkne til klokka tolv, haha. Eldstemor skulle vi vekke sånn at hun kunne få se rakettene, men etter tre iherdige forsøk måtte jeg bare gi opp... Og gjett om det var noen som var skuffet neste morgen... Jaja, kanskje neste år ;)

    SvarSlett
  8. Inviterte 25 venner.. dere er ikke snaue! Det så utrolig hyggelig ut, neste år vil jeg og komme!! (et par fra eller til.. ;P )
    Ha en fantastisk fin bursdag doc! Fordi du fortjener det!! <3

    SvarSlett