torsdag 11. oktober 2012

Transplanterer de blindtarmer her?

Hei.

Vi er på høstferie hos mormor og det er full avslapning. For så vidt greit vær, bålbrenning i fjæra, prøving av en spennende gresk oppskrift vi senere skal komme tilbake til og fornøyde barn kan vel oppsummere dagen. Avslutning med TV i sofaen er ikke feil.

Jeg kan på ingen måte beskyldes for å se særlig dype og filosofiske program på TV. Faktisk følger jeg med på det meste av hjernedød underholdning som vises. Vi nevner her gøy på landet, farmen, jakten på kjærligheten, 71 grader nord, greys, privat praksis, skal vi danse og en haug med antikvitetsprogram/fiskeprogram/gullgraverprogram/trehogstprogram/pantelånerprogram på discovery. Av og til så kommer man faktisk over en dansk utgave av Paradise Hotel også. Og det slår meg at noen faktisk burde vært beskyttet mot seg selv og jeg funderer på om de som står bak kameraet ikke må synes veldig veldig synd i disse menneskene.

Dagens høydare: Jeg har så vondt i siden av magen, men de transplanterer vel neppe blindtarmer her nede. Og man kan jo ikke overleve uten blindtarm for den bruker man jo til å tisse!!

Og hvis du nå faktisk tror dette, så sitter jeg igjen med en rekke ubesvarte spørsmål? Hvis hun tror at blindtarmen tisser, og hun tydeligvis har lokalisert blindtarmen til siden av magen, hvor tisser hun da? Tisser hun ut navlen? Spruter det ut fra siden? Hun kan jo muligens ha utlagt tarm og stomi der det også kommer tiss og av den grunn misforstått, men jeg tviler. Har hun en veldig stor klitoris som ser ut som en liten blind tarm? Det er en kjent sak at det er lett å ta feil av klitoris og urinrøret. En sykepleier hvisket meg en gang i øret etter at jeg forgjeves hadde forsøkt å få inn et kateter på en heldigvis godt bedøvd pasient "Det er ingen inngangshull i klitoris.... Prøv urinrørsåpningen så skal du se det går bedre..." Tilbake til vår kvinne. Er hun egentlig en mann som har lite kontakt med sin egen tissetass og synes at DEN ligner en liten blind tarm? Og hvor kommer da magesmerten inn?

Når du tror at blindtarmen brukes til å tisse, hva tror du da om andre organer du har. Jeg må bare innrømme at jeg ikke har nok fantasi til å tenke meg det. Jeg får be om unnskyldning dersom noen nå synes jeg er slem mot en stakkars uvitende jente, men altså......

Dagen forøvrig har også inneholdt andre gullkorn. I og med at vi nå befinner oss hos mormor så har Isa's savn etter samme mormor gått over. Men tydeligvis har hun andre hun savner for i dag sa hun med sorg i stemmen: "Mamma, æ savna di andre Gud!" Noe usikker på hvordan jeg skulle respondere, f eks om vi snakket om en gud eller flere guder så spurte jeg "hvor har du truffet dem da?" Med et blikk som bare en treåring kan gi deg, der du tydelig er helt på nivå med en dansk paradisedeltaker sa hun "på korset selvfølgelig!!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar