fredag 21. februar 2014

Blogaward utdeles.

Hei.
Det går for tiden en blogaward rundt i blogglandia og heldige meg har fått den fra to flotte bloggere nemlig Abelone og Lammelårtanker.Med Liebster award følger ti spørsmål du må svare på. I og med at jeg nå har fått fra to og det dreier seg om ulike spørsmålsett så har jeg vært så frekk at jeg har tatt noen fra hver av dem og svarer etter beste evne..
  1. Hvorfor startet du blogg og har den blitt slik du trodde den skulle? Evt hva ble annerledes?
Jeg startet å blogge fordi jeg syntes det så morsomt ut. Jeg har alltid likt å skrive, men det har jo ikke blitt mye av det etter skoledagene. Dessuten var jeg nysgjerrig på blogglandia som virket å være et spennende univers. Og sist så tenker jeg at dette er et "land" der ungene kommer til å være og da er det greit å være litt kjent med det..
2. Hvilket land kan du IKKE tenke deg å besøke?
Ikke helt sikker, men jeg kjenner ingen stor dragning mot Nord-Korea. Hadde sikker rotet meg bort i noe dumt og ikke kommet meg ut igjen.
3: Hva er din hemmelige drøm.
For å gi mamma og Henning søvnløse netter så må jeg svare at det er å bli firebarnsmamma
4: Hvor lenge har du fulgt bloggen min?
Jeg mener at jeg har fulgt både lammelårtanker og Abelone så godt som helt siden jeg begynte å blogge i sept 2012
5: Hvilket kjøkkenredskap kunne du ikke klart deg uten.
Stekepanna.
6: Hvordan beskriver dine venner deg? Tror du det er annerledes enn slik bloggleserne vil beskrive deg
Hmm, vet ikke helt hva mine venner vil si. Hjelpsom kanskje, håper de vil si inkluderende. Noen vil nok si asosial da jeg er vanskelig å få ut av huset. Jeg vet heller ikke hvordan bloggleserne vil beskrive meg. Prategal, humoristisk og gal....
7: Hvilket forhold har du til telefonen din?
Så smått avhengig. Alt for avhengig..
8: Anbefal meg en by og hva jeg bør gjøre der.
Jeg og Henning var i Helsinki. Det er en stund siden, men det var veldig fint. Besøk de to kirkene som ligger mot hverandre og dra ut til øya som er et gammelt militært fort som forsvarte byen. 
9: Fortell meg noe jeg ikke vet!Fiji består av 322 øyer. 10: Hvordan ser din drømmedag ut?Akkurat for tiden tror jeg den inneholder en time hos frisør og noen timer med shopping av klær samt søvn..



Det hyggelige med en slik award er jo at man får lov til å gi den videre. Først noen regler. Du som takker ja, skal lenke til meg og lime inn bloggikonet på din side. Så kan du svare på mine spørsmål og sende de (eller dine egne) videre til utvalgte bloggere. Velg ut et knippe bloggere (3-5 som har mindre enn 100 følgere, var regelen før) du synes fortjener en pris. Til slutt må du legge igjen en melding hos den utvalgte bloggeren. Jeg vet ikke helt hvordan man skal regne det der med følgere. Facebook? Google? Så jeg har tatt fem bloggere jeg liker rett og slett. Kunne tatt mange fler, men mange var allerede omtalt av andre..Her er de som jeg synes fortjener prisen:


SovebeibibloggenFantastiske Gro som skriver så morsomt, ærlig og lett gjenkjennelig om å være førstegangsmamma.. Rimelig fersk i bloggverdenen, med på tur frem og opp..


Fru Jakobsen Trivelig trebarnsmamma som er hjemmeværende. Har mange meninger og skriver gode innlegg både om aktuelle saker og mer hverdagslige. 


To pluss treMamma til tre gutter hvorav to er tvillinger. Skriver ærlige og gode tekster om livet som mamma. Bor for tiden i England. Blogg som gir godfølelse hver gang man stikker innom.

Livets små øyeblikkHanne har så mange fine bilder på bloggen sin. Og ikke minst på instagram. Man blir sittende å drømme seg bort i de bildene. Så er det også veldig hyggelig å følge med på hverdagens små hendelser inne hos henne.

ArtigforkidsaHumor, kunst, flotte tegninger, rå latter og rå ærlig hverdag er det du finner inne hos Hege. Fantastisk.

Så da håper jeg at disse fem deler videre med Liebster award og svarer på følgende ti spørsmål:
1: Hvem inspirerer deg mest i blogglandia?
2: Hvem er helten din i Vennebyen?
3: Hvis du skulle vært politiker for en dag, hvem ville du vært?
4: Steker du i smør eller olje?
5: Helt ærlig, vil du egentlig dele en pose twist eller spise hele selv?
6: Bukse eller skjørt?
7: Har du vært i nordnorge og hvorfor ikke??
8: Hvorfor leser du egentlig bloggen min?
9: Hva ville du ofret for en natt med sammenhengende søvn?
10: Hva tror du er den største forskjellen på hva du og mannen ønsker for de neste fem årene?
x

6 kommentarer:

  1. Se det, du oppdaget awarden hos meg før jeg rakk å si ifra. Det er ikke dårlig, altså.

    Takk for svarene på spørsmålene, fint å lese!

    Ønsker deg en fin helg, og start på vinterferien hvis den starter hos dere nå.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fin award :)
    Morsomt å lese mer om deg også!

    Takk for fine hilsner inne hos meg, du gjør meg glad!
    klem

    SvarSlett
  3. Hei!
    Tusen takk for prisen, altså!! SÅ stas! Og vet du, jeg har fått den en gang til i dag! :D Det blir TO ganger på én dag, det! Jeej!

    Om jeg har vært i nordnorge?? Stay tuned! :D

    SvarSlett
  4. Tuuusen takk, så hyggelig! Den kom for andre gang her også, så om jeg skal få sendt den videre tror jeg at jeg må følge din taktikk og slå sammen :-) God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med awardene, synes ikke det er rart at du har fått denne fra flere, du er en av mine favoritter også!
    Tusen takk for fine ord, dette var veldig kjekt å lese:)
    Og takk for awarden, jeg tar imot og skal sende den videre - kanskje et lite puff for å komme meg i gang igjen med bloggingen (har vært forferdelig "off" her inne siste ukene...)

    klem til deg og god ny uke
    Hanne:)

    SvarSlett
  6. Hey hey!!! Du er jo altså så høyproduktiv på disse innleggene at jeg følte jeg måtte skrolle meg tilbake til neste år nå... Og du fotjener både en og to og ti awarder Laila!
    Sorry for sen tilbakemelding - jeg er liksom ikke helt på nett for tiden (ha ha, er vel sjelden det egentlig;) )
    Tusen hjertelig takk for så fine ord - det er jo helt fantastisk å bli plukket ut blant så mye gøy lesestoff og fine damer (og menn)! Jeg kommer nok til å bruke litt tid, men en vakker dag Laila, en vakker nord-norsk dag, skal vi se om jeg får til å lage et blogginnlegg igjen som ikke har med bilder og utstilling og alt annet enn den "vanlige" artigforkidsabloggen igjen <3
    Klemmer i fleng

    SvarSlett