onsdag 19. juni 2013

Ymes sommerdag....

Hallais!!

Begynner å få taket på sånn feriering.. Det er bare så bra!!

Dagen starter med at man står opp, og det er så trivelig. Uansett hva klokka er så spretter mormor opp av senga, klar til å leke. Sånn er ikke mamma og pappa. Mamma driver og klager over for liten hodepute, men altså, den er stor nok til meg og hun har da i allefall 1/4 av den mesteparten av natta. Pappa burde i allefall ikke klage. Jeg mener, et sted må jeg jo ha bena når jeg bare kan ligge på 3/4 av mammas pute så at jeg bruker 1/4 av hans.. nei synes de syter!! Da er det annerledes med mormor gitt, klager aldri hun.

Vi var å badet i dag. Trivelig det. Tusen takk, Sander Presteng, for at du gav meg den båtbilen i vinter. Den kommer virkelig godt med, for vannet er jo bittelitt kaldt kan man si. Men å surfe rundt i den bilen, spise ostepop og nyte livet, ja det er saker!! Og så var det masse fin sand og leke i. Mamma liker tydeligvis ikke sand. Ikke fikk jeg kaste den på kamera og hun skulle absolutt vaske den av meg når jeg hadde fått dekket nesten hele meg. Så måtte ut i det vannet da. Holdt på å få innovertiss skal jeg si dere.




Jeg har fått sykkel!! Den er så stilig, og går så fort!! Fikk testa den ordentlig i dag. Før har jeg liksom bare kjørt inni huset der i Danmark og i gangen hos oldemor. Kult nok det da, men i dag tok jeg den ut på veien. Grusvei. Spant skikkelig i sandalene, men kom meg fram. Så var det nedoverbakke!! Gjett om det gikk unna! Men tror dere mamma klarte å holde følge?? Neida, hun hang jo håpløst langt etter og så skulle jeg være grei og stoppe og vente og så tippa jeg!! Skikkelig. Må bare innrømme at jeg hylte det jeg klarte. Hallo!! Har du prøvd å få en grusvei rett i nesa uten å gråte eller? Trodde ikke det nei!! Mamma kom jo da og jeg fikk nyst ut en desiliter blod sånn ca slik at hun så hvor ille det var. Litt dumt av henne å ha på hvit T-skjorte. Lite forutseende må jeg si. Så Eir måtte sykle hjem og hente tørkepapir og ny skjorte. Ei ny hvit ei...... Av og til lurer jeg på hva de tenker på i denne familien altså... Men i allefall, etter å ha blitt tørka i en evighet så sa mamma at det "er jo bare et lite sår på leppa" HALLO??? Det kom neseblod! Masse neseblod!! Hvor vondt gjør ikke det kanskje? Jeg sier igjen: jeg unner INGEN å ha en lege til mamma!! Men så kom vi til asfalt og jeg måtte jo bare teste sykkelen på det. Og jeg må si at asfalt funker mye bedre!!




Så kom vi hjem og slappa av med sjokoladekjeks og frukt. AHHH, livet er herlig dere!!



Skulle egentlig lagt meg da, men mamma og pappa har glemt å kjøpe Drikki og uten Drikki kan man ikke legge seg, så pappa måtte kjøre til Bjørkelangen for å se om de hadde det der. Så da fikk jeg være med å hoppe strikk. Har dere hoppet strikk noen gang? Altså, to står inni det strikket og så er det noen som driver og hopper. Og så flytter man strikket oppover. Her illustrert med bilder.. Prøvde jo å gi Eir og Isa litt utfordring med å flytte strikken og sånn da.

Ta sats..

Hvis strikken er i veien, flytt den..

Ta skikkelig sats, hold gjerne i en hand hvis du har litt dårlig balanse

Så hopper du!!

Og hopper litt til..

Som sagt, om den strikken er litt i veien, så flytt den.

Liddelig moro!!

Et triks er å gjøre det vanskeligere for konkurrentene.

Eir og Isa ble litt sure når jeg vant den strikkhoppinga så jeg gikk heller til morfar. Morfar er bare best. Han har bil! Og han er ikke så redd for sin bil som pappa er for vår. Hos morfar får man stå i framsetet!! Ja ikke når den kjører da, men ellers. Og så får man tute! Og nesten, nesten vri om nøkkelen. Det er jo litt flaks at morfar liker like godt som jeg å sitte i den bilen, for nå har vi sittet der i timer.. Det er bare SÅ MORSOMT!!! Han har lovet at vi skal sitte der i morgen igjen. Og spille musikk, og tute. Det er morsomt for da kommer mormor løpende ut og kjefter og da ler jeg og morfar høyt og bare later som vi ikke hører.... Bil er bare så bra!!







Dagen endte dessverre helt forferdelig. Pappa kom tilbake og da tok mamma meg med i dusjen. I DUSJEN!!! At hun ikke kan slutte med det der!! Stakkars oldemor holdt nesten på å begynne å gråte over hvor fælt det var for meg. Måtte vaske håret og alt. Fillern og æsj!! Og ørene. Det er vel ingen som skal se meg inn i de ørene? Håper jeg i allefall...

Om mamma har trodd at hun har sovet på lite pute til nå så skal hun bare vente å se!! Pappa og forresten, han bare sto utenfor dusjen og hjalp meg ikke i det hele tatt. Hevnen er søt sier jeg bare! Ikke fikk pappa tak i Drikki heller, så de prøver å lure i meg NAN3. Akkurat som om det smaker banan..  NOT! Jepp, blir en fin natt dette.... for meg i allefall.

9 kommentarer:

  1. Jeg er en jente på 50+ og har lest bloggen din lenge. Gleder meg til hvert nytt innlegg - du er et talent.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Veldig koselig med slike tilbakemeldinger!

      Slett
  2. Stilen til Yme når han hopper i strikk, er priceless!!:-D Ser ut som om dere koser dere på ferie, til tross for litt knall og fall! ;-) Håper dere får sove greit i natt, selv om det ser ut som det blir en puteløs en! ;-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Strikkhopping var moro, klart dagens underholdning for både ham og oss 😄 natta ble forøvrig så som så..

      Slett
  3. Ser ut som han nyter ferielivet, ja:)

    SvarSlett
  4. Du vet å leve livet, og på ferie skal man samle på gode opplevelser. Det er du også god på, go - ingen!

    Det kommer flere flotte sommerdager, kos deg!
    Hils til familien din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Her nyter vi fulle drag, både liten og stor :)

      Slett
  5. For en herlig liten tass. Han har ikke lyst å dele seng med mormor i ferien da? ;)

    SvarSlett