lørdag 23. mars 2013

Trenger paven oppdaterte rådgivere??

Hei.

Som jeg tidligere har skrevet om i et innlegg så har Eir rimelig kontroll på hvordan babyer lages og at disse også til en vis grad kan produseres av kjærester av samme kjønn...

Tirsdag kveld satt vi i sofaen og så supernytt. Det var en reportasje om den nye paven. Eir lurte på hva paven egentlig var. "Han er sjef i den katolske kirke" svarte jeg.. Litt grubling fra avkommet og så sa hun: "ååååkei! Då e hain ein sånn som biskopen i Bodø, førr hain e sjæfen tel hain Eivind (presten her)!" Nå tror jeg muligens at paven har en bittelitt større tilhengerskare enn Tor B Jørgensen. Bittelitt mer han skulle ha sagt også, men jeg lot det gå forbi, for analogien var jo ikke helt på jordet..

Reportasjen rullet videre med informasjon om at Pave Frans nok ikke kom til å gjøre de store endringene. For eksempel ville nok homofile fortsatt ikke få lov til å gifte seg.

Dyp rynke i panna på avkommet. Jeg tenkte at nå skal jeg vente til hun spør, og ikke si noe først...

Videre skulle en katolsk prest i Oslo forklare dette. "Homofile kan ikke gifte seg fordi at giftemål bare kan inngås av to mennesker som kan få barn sammen, og da må det være mann og kvinne"

Hevede øyenbryn hos avkommet.... Etter en stund kom det:

"Mamma! Noen må jo førtæll di katolikkan at hves to dame eller to mainna vil ha beibi så e dæ bærre å fær på sykehuset også fiksa di dæ! Veit ikke katolikkan dæ??"

6 kommentarer:

  1. Slik kan det også sies ja:):)

    SvarSlett
  2. Hehe. De får sagt det!
    God påske til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Jeg forstår godt om Eir blir litt forvirret, hehe :-) God påske!

    SvarSlett
  4. Ikke godt å holde styr på nei;D
    (godt den kommende generasjonen er bedre opplyst enn de tidligere da i alle fall!)

    SvarSlett